خانه / سمپل کولر (Sample Cooler)

سمپل کولر (Sample Cooler)

سمپل کولر همان گونه که از نامگذاری آن مشخص می باشد دستگاهی به منظور برداشتن نمونه سیال موجود در برج های خنک کننده ، بویلرها و یا سایر تجهیزات تحت فشار موجود در صنایع پالایشگاهی، نیروگاهی و موتورخانه ها میباشد.

جنس سمپل کولرها باید از متریال مقاوم در برابر خوردگی انتخاب گردد، این انتخاب علاوه بر افزایش طول عمر دستگاه تاثیر زیادی بر عدم آلودگی نمونه اخذ شده سیال به منظور امکان انجام دقیق اقدامات مورد نیاز می گردد.

این تجهیز که کاملاً شبیه یک مبدل خنک کننده می باشـــد که شامل یک پوسته و یک کـــویل مجزا بوده (مبدل پوسته و لوله Shell &Tube) که جریان سیال از دو سوی مختلف وارد این دستگاه شده و عملیات انتقال حرارت بین سیال ها باعث می شود تا سیال تحت فشار به مرور زمان سرد شده و از هر گونه آسیب جدی به مشخصات شیمیایی نمونه انتخاب شده جلوگیری به عمل آید.

لازم به ذکر است نمونه های بخار انتخاب شده از بویلرها و یا سایردستگاه‌های تحت فشار موجود در سیستم پس از جدا شدن از دستگاه اصلی با افت شدید فشار( بدون فشار می‌شوند) مواجه گشته که در اثر از بین رفتن فشار سیال ممکن است نمونه موجود به بخارات اسیدی تبدیل شود، بنابراین جهت جلوگیری از به وجود آمدن این ایراد احتمالی درسیستم باید در نحوه انتخاب سمپل کولر، محل قرار گیری و طراحی اندازه و حجم آن دقت کافی به عمل آید.

در شرکت عرشه گستر شیراز امکان طراحی و ساخت انواع سمپل کولر ها در جنس و کلاس‌های مختلف با توجه به فشار کارکرد و نوع سیال، مطابق با درخواست کارفرمایان محترم امکان‌پذیر می باشد.