خانه / محصولات / انواع استرینر (Strainer)

انواع استرینر (Strainer)

استرینرها در واقع شیرهای صافی میباشند که از از ورود ناخواسته ذرات جامد معلق در سیالات مایع ،گاز و بخار ممانعت می نمایند.

استرینر ها درانواع مختلف از نظر شکل، جنس، کلاس و فشار کارکرد ساخته می‌شوند که رایج ترین آنها استرینر های Y Type , T Type و Basket Type می باشند که در کلاسهای 150 الی 900 و سایزهای 5/8 اینچ الی 48 اینچ از جنس فولاد کربنی و یا استنلس استیل تولید می‌گردند.

بخش فیلتر موجود در استرینرها در واقع اصلی‌ترین قسمت این دستگاهها میباشند که از دو قسمت صافی (ورق های سوراخ دار یا پانچ غالباً از جنس استنلس استیل) و توری یا مش (فولادضد زنگ یا برنز) تشکیل شده که جریان اصلی سیال ازسمت صافی وارد دستگاه شده و ازسمت توری یا مش خارج می گردد و در این میان تمام ذرات جامد معلق موجود در توری تجهیز گیر می کند.

تعداد سوراخهای موجود در صافی و مش ، ضخامت و جنس آن ها بر اساس استاندارد به نحوی توسط کارشناسان واحد طراحی و مهندسی این شرکت محاسبه و انتخاب می گردند که هنگام عبور سیال ماکزیمم سطح فیلتراسیون به همراه حداقل افت فشار در سیال سبب انجام بیشترین حجم فیلتر ذرات معلق گردد.

لازم به ذکر است در صنایع گاز جهت فیلتراسیون گازهای خشک جنس صافی ها اغلب از پارچه‌های پلی پروپلین با ضخامت مورد نیاز و کاغذهای فایبرگلاس ضد آب در استرینر سپراتور های گاز استفاده می‌گردد.